maanantai 11. elokuuta 2014

161. Kotiläksy päivä!

Moi taa pitkästä aikaa! Mulla on jäänyt nyt taas kauheasti postauksia toteuttamatta, mut koitan parhaani mukaan kirjotella vielä kaikesta mistä mulla sattuu materiaalia löytymään.. Tällä hetkellä hilmalla heiluu 2 kenkää ja kengittäjää taas odotellessa ei paljoa ole pystynyt ihmeitä tekemään, ei hyvä, osaispa ite tehdä nuo hommat niin ei tarviis olla aina muita oottelemassa! Ja sitten toisekseen tosiaan mä olin kipeänä yli viikon, sellaisessa kunnossa siis, ettei paljoo muuta kärsinyt tehdä kun möllöttää kotona. Mulla siis oli angiina ja korvatulehdus ja sain siihen ihan kunnon lääkekuurin ja nyt kun lääkkeet alkaa olla lopuillaan, tuli taas fiilis etten ehkä vieläkään täysin terve ole, ihan tyhmää! Ja tätä on siis kestänyt jo reilu 2 viikkoa..

 No mutta, nyt kuitenkin ihan postauksen aiheeseen! Tein siis pitkästä, pitkästä aikaa kouluratastus kooste videon, jotka tässä blogissa ovat melkoinen harvinaisuus. Ennen maastoestepäivää (josta on myös tulossa postaus..) ajattelin, että pitäähän tätä eläintä ehkä vähän totisemmin läpiratsastaa, ettei ole ihan täys pöljä kun päästään metsään (kun tosiaan edellisenäkin päivänä olin ratsastanut pelkillä päitsillä ja hyppinyt iloisesti muutaman 40 cm esteen ja nauranut vaan kun heppa meinas lähtee lapasesta aina pitkillä sivuilla..). Joten päätin sitten toteuttaa kotiläksyjä, joita aluevalmentajani Antti antoi meille leirillä.
 Edellisiin kotiläksyihin kuului laukan kokoaminen ja pikkuesteillä ja puomeilla työkentelyä, nyt kun laukan kokoamisaste löytyi, saatiin kotiläksyksi harjoitella vastalaukkaa, joka onkin ollut meille hieman hankala asia Hilman kanssa. Toisena kotiläksynä ihan pelkästään mulle, oli harjoitusravia estejalkkareilla, koska se osoittautui mulle melkein ylitsepääsemättömän vaikeaksi. Joko Hilma ravasi eteen ja mä en voinut mitenkään istua satulassa, tai sitten mä istuin, mutta Hilmalla oli järkyttävän löysä ravi.

tämä siis jompaan kumpaan suuntaan
ravissa ja laukassa tehtävänä
Lähdin toteuttamaan sitten samaa tehtävää, jota teimme leirilläkin, sillä mulla ei ajatus kulkenut keksimään mitään muuta hyvää tehtävää. Ravi tuntui helpommalta nyt, kun Hilmakaan ei ollut niin väsynyt jo valmiiksi, ja vaikka huijasinkin taas hieman jalustinten pituuden kanssa, oikeasti hyppään vielä ainakin reijän lyhemmillä jalustimilla. Kun nostin laukan, tapahtui se, mikä oli odotettavissakin. Ei päästy tehtävää kun puoleen kierrokseen kun laukka vaihtui. Jatkoin kuitenkin tehtävää molemmissa suunnissa siihen asti, että sain edes yhden kokonaisen kierroksen ilman vaihtoa.
Lopuksi kokeilin vielä vaikeamapaa versiota tehtävästä Hilman parempaan suuntaan, eli voltti/ympyrä vastaulaukassa muualla myötälaukka. Hieman haasteellisimpia juttuja vannoutuneelle esteratsukolle, mutta tämäkin saatiin lopulta onnistumaan.
 Hilmallekkin tuli ihan kunnolla hiki, kun piti kerrankin miettiä ihan oikeasti tekemisiään ja pääsi tekemään jotain sillekkin vähän haasteellisempaa juttua.
Treenaamista miellä kyllä riittää, enennkun vastalaukat alkaa sujua yhtä helposti kun esimerkiksi ne vaihdot, mut treeniä treeniä, ei sitä muuten opi!

Video on aika pitkä, yritin kyllä lyhentää sitä mahdollisimman paljon.. mutta ainakin riittää katsottavaa niille joita kiinnostaa :D..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti