tiistai 12. heinäkuuta 2016

Pikkuhyppyjä kotona


Olin viimeviikolla ekaa kertaa melkein kahteen viikkoon hevosen selässä. Hilmakin on siis lomaillut, muttei ihan koko aikaa vaan sillä kävi muitakin liikuttajia mun poissa ollessa. Hilma vaikutti oikein tyytyväiseltä päästessään töihin taas mun kanssa ja olikin tosi kiltti ja mukava ratsastaa. Mullakin oli kieltämättä aika kotoisa fiilis pitkästä aikaa oman hepan selässä. Tehtiinkin tosi perus juttuja, avoja ja sulkuja käynnissä ja askellajit läpi. Tehtiin aika rento alkuverkka kun Hilma hakeutui itse venyttämään eteen alas, niin annoin sen mennä niin.







Kentälle oli jätetty yksittäinen pysty, niin mä päätin sitten hyödyntää sitä vähän ja pyysin äitiä laittamaan sen molemmin puolin maapuomit innarivälein. Hilma tuntui vähän hitaalta niin  ajattelin pienen innaritehtävän saavan sitä vähän terävämmäksi. Tulin ensin ristikkona tehtävää molemmista suunnista, välillä kahdeksikkona ja välillä vain toiseen suuntaan fiiliksen mukaan. Pyysin sitten laittamaan vielä pikku pystyksi ja lopulta äiti nosti sitä vielä vähän enemmän, mutta pidettiin silti maapuomit molemmin puolin, että hevonen (ja ratsastaja) pysyy tarkkana tehtävässä. 

Ja olihan meillä hauskaa vähän hypellä! Hilma pysyi tosi rentona, rauhallisena ja tasaisena kokoajan, mutta nosteli silti jalkansa tarkasti ja terävästi, mikä tietysti olikin haluttu tavoite. Voin kyllä sanoa että pitää alkaa treenaamaan urakalla taas puomeilla ja pikkuesteillä hyppytehtäviä, sillä mä olin itse taas vähän hukassa. Estesilmää ja myös -istuntaa olisi siis ihan syytä treenailla, ettei Hilman tarvitse jäädä yksin ongelmien eteen. Valmentautuminenkin on tietysti jäänyt vähän vähemmälle, mutta kunhan nämä asiat saadaan taas kuntoon, niin pitää katsella olisiko jotain sopivia kisoja mihin päästäisiin lähtemään taas pitkästä aikaa :)!








kaikki kuvat c. Leevi Akiola

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti