maanantai 11. toukokuuta 2015

Onnistunut kisakauden avaus!


c. Julia Virkki
 Huh, mikä viikonloppu taas takana! Lauantaina mä olin itse töissä seurakisoissa koko päivän ja sunnuntaina liikenteessä hevosen kanssa. Vaikka yritin varata tarpeeksi vaatteita huonon kelin varalta ja olin melkein koko ajan sisällä töissä lauantaina, onnistuin silti tulemaan vähän kipeäksi ja nyt sunnuntain jäljiltä olen jo aikalailla raato eläväksi ihmiseksi. Meidän osalta kisat kuitenkin olivat tosi onnistuneet! Kerrankin myös sää suosi äitienpäivänä ja ainakin mulla oli ihan todella kuuma ratsastaa.



Molemmat radat olivat melko simppelit, tosin en meinannut tajuta 110 arvostelua, joka oli siis AM5.2 ja ilmeisesti uusi? Tai lähinnä se mitä en ymmärtänyt oli uusinta, jota ei oltu numeroitu ratapiirrustukseen, vaan ratapiirrustus paperissa luki uusinnan hypättävien esteiden numerot hyppyjärjestyksessä (jota en siis aluksi vain ymmärtänyt katsoa :D).
  Hilma oli aika kivan tuntuinen verkassa, paljon rennompi kuin edellisissä rata treeneissä. Se oli silti sopivan menevä, eikä yhtä villi kuin yleensä joten vauhtia sai myös alas melko pienillä avuilla. Radalla se oli vähän vahvempi edestä, mutta toimi kuitenkin vähän isommilla pidätteillä. 100cm luokassa oli A2.0 arvostelu, eli aika luokka. Mä olin ajatellut tilanteen mukaan kääntäväni sarjan jälkeen muurin edestä, mutta radalla kerkesin epäillä sitä hetken ja seuraavassa hetkessä oli jo liian myöhäistä kääntää. Muutenkin olisin voinut mennä ehkä vielä vähän kovempaakin, mutta meidän ajelu riitti kuitenkin 7 sijaan. 
  110cm luokassa mulla olikin sitten paljon enemmän taistelu tahtoa mukana, luokassa tuli todella paljon tiputuksia ja edes puolet ei tainneet päästä uusintaan asti, joten ajattelin, että ei kannata ratsastaa liikaa aikaa uusinassa ettei tule turhista riskeistä puomeja ja lopulta luokassa taisi sijoittua yksi vielä neljällä virhepisteelläkin. Päätin kuitenkin, että jos uusintaan päästään niin sarjan jälkeen käännän sen muurin edestä, mitä en edellisessä luokassa tehnyt, vaikka muuten en paljon aikaa ratsastanutkaan vaan lähinnä yritin keskittyä huolelliseen työhön, mikä kannatti! Tästä luokasta meille tuli 4 sija, ei ollenkaan huono kisakauden aloitus siis :)! Seuraavat kisat meillä onkin jo ensi viikonloppuna Kiuruvedellä joihin ilmottauduttiin 105 ja 115 cm luokkiin! 

kuvat tästä eteenpäin c. Miia Keinänen






Huomatkaa Hilman tosi söpö hammashymy :'D
c. Julia Virkki
loput kuvat c. Tiina Hiltunen



2 kommenttia: